Fortsätta och kvällsrutiner

Har bestämt mig för att fortsätta att blogga om mitt liv när lusten faller in. ;) Är inte redo att sluta än.... 
Ett tips från mig är att använda sig av bloglovin. Så slipper man kolla in sina bloggar man läser i "onödan". :) 

Hur gör/gjorde ni mina läsare vid nattningarna?
Här hemma byter vi om till pyjamas vid sju tiden, sen är det mys,bus fram till halv åtta. Då är det dax att amma i sovrummet, vi sitter i sängen. Hon äter inte länge, vet faktiskt inte varför, kanske är hon för trött eller så är hon inte riktigt hungrig. Sen lägger jag henne i sängen, oftast får jag "buffa" henne i rumpan ganska kraftigt innan hon slappnar av. (Ikväll fick jag gunga henne i famnen en stund innan jag kunde lägga ner henne i sängen.) ibland räcker det bara att hon får mysa med mina fingrar, hon älskar att hålla/pilla på ens fingrar. <3 
Jag har jätte svårt för att låta henne ligga själv och skrika i sängen. Vill inte att hon ska känna sig otrygg! 
Så därför undrar jag hur nu gör/gjorde? Kan vara intressant och veta och kanske kan jag använda något av det :) 

Hur sov/sover era små på nätterna?  
Om jag förstått Bvc rätt, så ska en bebis i Mineas ålder (4 1/2 månad) vakna ca 2 gånger/natt. Men Minea vaknar 3-4 gånger/natt. 
Vissa kvällar vaknar hon vid tio/halv elva, ibland räcker det med att ge henne nappen men ibland får jag amma henne, är lite olika. Sen vill hon äta vid ett/två tiden, fyra tiden och sex/sju tiden på morgonen. 
Tycker det är ofta, men eftersom man ska följa sin bebis och dens rytm, så se jag inte funderat så mycket kring det igentligen. Det ändras ju nån gång :)
Men även här kan det vara intressant att veta hur ni gör/gjorde.

Oj vad inlägget blev långt, jag brukar ju inte få så många kommentarer och det gör absolut inget alls. Men nu skulle jag verkligen vilja veta hur ni gör :) så om ni inte vill kommentera så kan ni kanske mejla mig? ([email protected]

Nu har som sagt snuttan somnat, så nu är det sambo tid :) 


Min älskade lilla björnunge <3


Kommentarer
Linn

Jag gör typ exakt som du, samma tider också :) dock brukar jag amma i ett annat rum och sen gå till sovrummet. Tänkte nån gång att det var smart för att Siri skulle associera sovrummet med endast sova(dock ammar jag ju på natten så mitt argument håller ju inte hehe). Oftast måste jag sitta hos henne och hålla min hand över hennes ansikte/ stryka för att hon ska somna, men vissa dagar kan jag lämna rummet och hon somnar själv. Vad gäller uppvak så har vi det rätt jobbigt med säkert 7-8 uppvak per natt. Så jag vill gärna att din BVC berättar hur man får ner det till 2 ;) kämpa på! Kram!

Svar: Ja dessa älskade små liven. Just nu har vi mag krångel igen... Suck... Så hon ligger i vår famn tills hon nästan somnat!! Lilla hönan!
Jobbigt att hon vaknar så ofta på natten, äter hon varje gång då?
Ja enligt mitt Bvc, så skulle man inte ge mat om dom vakna ofta, utan försöka få dom att somna om och gick de inte alls fick man ju ge bröstet. Så sa dom till mig. Men Minea vill äta varje gång..
Theresé Lindholm

2013-10-30 @ 18:14:08
URL: http://Majbebisen.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Theresé Lindholm

Hemma hos Mig

RSS 2.0