usch.... åska

Inatt har ja varit i antorp, ska snart åka dit igen! Jocke kände sig smutsig, han ville hem å duscha...
Men i alla fall, igår strax innan vi gick å la oss, börja det mullra på långt håll! Hörde två muller. Men sen ble det inte mera med det, inte förräns jocke somnat å ja precis tänkt, att om det börjar åskar, blir man förvarnad.
Oj vad fel jag hade, helt plötasligt blixtrar det till å mullrar nästan samtidigt! Höll på att hoppa ur sovsäcken, ja väckte jocke, han la en hand på mitt ben och somna igen! Så där fick jag ligga å kura alldleles själv kändes det som! Det var långt imellan smällarna, så ja lugna ner mig ganska så fort! Men det är läskigt att ligga i tält när det åskar, speciellt om man är livrädd för det med.
Så inatt har ja inte sovit mycket, är jätte trött, så när ja kommer te antorp, ska jag krypa ner i sovsäcken, läsa lite på min bok å sen sova en stund....

Kommer garanterat vara väldigt dålig på att uppdatera, nu dom närmsta dagarna, plus att ja har varit väldigt dålig på att uppdatera dom senaste veckorna. Men det beror ju på att ja spenderar mycket tid hos älsklingen!

Va nu rädda om er alla.... Kramis


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Theresé Lindholm

Hemma hos Mig

RSS 2.0