Trist...

Var nere i lilla staden och handla efter jobbet idag och stöter på en tjej som ger mig en ros och en kram, sedan visar hon en lapp om sin handikappade bror och undrar om jag kunde skänka pengar till honom!?

För det första tycker jag synd om dessa människor, men jag skulle aldrig ge dom några pengar, för man vet inte vad det går till... Går det till den här brodern? Sin fullt friska familj? Eller till nån som dom jobbar för?? Hade man vetat till 100% att denna brodern fanns, så hade jag inte tvekat att ge något...

Tycker det är tragiskt och trist att det är så här i världen, att man inte kan lita på folk, fattiga som rika....

Jag sa tyvärr, gav tillbaka rosen och cykla vidare!

Nu är jag hemma och ska snart påbörja min tårt bakning! :) Men funderar på att vänta tills babe kommer hem. Så att vi kan baka... ja.. Men så gör jag! Jag väntar!! :)

Ha en mysig sommar kväll! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Theresé Lindholm

Hemma hos Mig

RSS 2.0