Smycken jag gjort hitills...

Detta intresse börja nån gång när jag gick i gymnasiet, tror det var sista året, sen dess har ja gjort några få smycken som jag gett bort och några som faktiskt har betalat mig för att ja ska göra smycken.. :)
För att hållt på i så många år, så har ja inte gjort många smycken, men det är ändå ett litet intresse jag har. Men ni ska veta hur dyrt det är!!

Tänkte visa er dom halsband jag gjort, försöker ta kort på dom alla, men vissa har jag missat, gjort ett armband te min moster Nice, som ja ej tagit nån bild på., kanske att det var ett par öronhänge med, kommer inte ihåg, ett halsband till mormor som ja inte heller tagit kort på. och ett halsband till jockes mamma. Är nog dom ja missat att ta kort på, men ja ska försöka göra detta nu i efterhand, träffar ju dom allihopa, så de ska inte bli svårt! :)
Har även gjort några små armband som jag gett te mina närmsta vänner, dom har ja inte heller kort på!



Detta armband fick min mormor, när hon fyllde år, hon blev jätte glad och beställde ett halsband som ser ut ungefär lika dant. :) men det halsbandet har ja ej kort på!



Detta är ju inget smycke, var meningen f¨rån början att det skulle bli ett, men det blev inte som ja ville, så ja gjorde en nyckelring av det istället! Yasse fick detta, vet inte om hon har det kvar, för det är rätt länge sen hon fick det.



Detta halsband beställde moster Nice av mig.. :) Var nog det första smycke som någon beställt av mig! Hon beskrev vilka färger hon ville ha och så designa ja det själv och bestämde vilka pärlor ja skulle använda å så.. :) Hon beställde efter detta ett armband, och ja har för mig att hon ville ha ett par öronhänge med.



När min moster Linda fick se mitt halsband jag gjort te nice ville hon ha ett lika dant, fast med svarta nyanser, så ja gjorde ett likadant, fast ja använde mig av lite andra pärlor med. :)

     

Dessa halsband ser likadana ut, fast med olika färger, ja gjorde tre stycken, ett rosa, ett vit och ett grönt halsband, som ja gav till mamma (rosa), Lena (vit) och jockes mamma magareta (Grön) i julklapp.

     

Dessa två halsband har ja gjort te jockes (även mina) fiskekompisar. :) Dejan och Nikola. Vi träffar dom en vecka om året och dom har alltid med sig en massa små presenter till oss, i år fick vi parfymer, så ja bestämde mig för att göra ett varsitt halsband till dom! :) Glada blev dom, och ja fick en beställning på två stycken likadana till fast med andra namn! Så det har ja vatt å beställt nu, ska hämta det imon... hoppas bara att det kommit då! :)

det var dessa smycken ja har på bild. Som ni ser är det inte många, men mitt problem är att bara sitta å göra smycken, när ingen beställt eller ja har ingen att ge dom till! Tycker det blir jätte svårt då! Men det är en förmåga ja ska träna upp tänkte jag! Ni får gärna skriva några sympunkter om ni vill! Både positiva å negativa är välkomna, bara dom inte är otrevliga! :)


Kommentarer
anna

fina!

2009-06-05 @ 09:05:33
URL: http://aannab.blogg.se/
Mosyer Nice

Dom e jättefina Therese. Jag använder både halsbandet, armbandet och örhängena ofta. Kanske dax att beställa något nytt. Kan du inte hitta på nåt skoj till mig. Kramar Nice

2009-06-05 @ 16:23:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Theresé Lindholm

Hemma hos Mig

RSS 2.0