Djursjukhuset igen!!! [och fint besök]

Igår när jag kom hem från jobbet, så fick jag gå och lägga mig eftersom ja haft vaken natt! När jag äntligen somna så väckte lilla Theo mig med att han kräkte i sängen, å de va ju bara för mig att gå upp och torka upp det, men han sluta ju inte med en gång utan han kräkte 10 gånger och var väldigt lös i magen, men theo kan vara sån ibland och det brukar gå över av sig själv.
Sen på kvällen så åkte jag till maxi å handla lite och när jag går där inne, så ringer jocke å berättar att han ringt till våxtorp och beställt tid för att Theo hade väldigt mycke blod i avföringen. Och sån som ja e, blev ja ju med en gång väldigt orolig, eftersom ja fick åka akut till slöinges djursjukhus i sommras, då när Theo bara la av helt och la sig ner! och var helt borta, fick ju ingen kontakt med honom då!
Men när vi kom till vetrinären, så var Theo ganska ok, han hade slutat kräka å så i alla fall, han var bara lite trött... och dom tog tempen och kände lite på hans mage, men ville inte göra mera i nuläget och dom sa även att det var ganska så normalt hos hundar som hade diare att det kunde komma lite blod. Vi fick specialfoder och lite medicin och sen fick vi åka hem igen.
Men att försöka trycka i en hund medicin e ju inte det lättaste, men ja e envis så ja gav mig inte för än han svalt det....

Åke och gabbe kom inom oss igår... :) Gabbe e ju bara så söööt, å börjar bli väldigt lik åke tycker jag... Tog några bilder ja tänkte visa er.. :)




Åke och Gabbe med nappen på sne.. :)





Han skratta gott åt jocke imellanåt.. :)




Åkes egna ord :), han ser ju ut som mig efter ett par öl.. :)





Sen avslutar jag med den sötaste lille vovven på jorden! :)




Idag så ska ja ta det lugnt för Theos skull, han behöver vila upp sig sen igår.... Och sen i helgen så ska ja jobba!

Va rädda om er.... Kram // Tess


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Theresé Lindholm

Hemma hos Mig

RSS 2.0