Djur akuten....

Dagen börja som vanligt, gick upp, gick ut med Theo..... sen ringde min pappa å undra om drängen jocke kunde hjälpa honom.... och de kunde han ju.... Men innan vi åkte dit hade vi bestämt att vi skulle hänmta ut en sak från posten, och att vi skulle inom fiskeaffären för jocke ville köpa ett fiskespö till mig, (se bild längre ner). Sen bar de av te pappa, vi käka midda där, spagetti å köttfärsås. allt var som vanligt. Efter maten åkte ja å Theo hem igen eller vi åkte inom Tommy å magareta för att visa fiskespöet. Theo var som vanligt. Väl hemma gick vi ut å gick igen, hann inte mer än ner te glänninge sen kräkte theo två gånger. Sen gick vi några metrar till sen bara la han sig ner. Så ja fick bära hem honom, å när ja kom te bilen, så orka han inte ens stå på benen. Han var helt borta, ja fick panik åkte ner te jockes föräldrar... Dom sprang ut te Theo å kolla han, sen raka vägen in te telefonen å börja ringa runt. Det visa sig att slöinge log närmast.
magareta körde, Tommy satt jämte och jag satt bak med Theo. Han var totalt borta, fick ingen kontakt med honom och han andades jätte fort... Vi trodde han höll på och dö. Både tommy och jonas sa det....
Det var den längsta vägen ja nånsin åkt. fy va långt tid det tog att komma till slöinges vetrinärsklinik. På vägen dit fes han två gånger jätte högt och ca 10 minuter efter det börja han lyfta på huvudet. och när vi var framme redste han sig upp.
Var en lång väntan innan vi fick komma in. Vetrinären vägde honom, 9,1 kg.... å tog tempen han hade 37,9 grader och det var normalt. Sen klämde han på magen och kände runt huvudet och nacken. Lyste han i ögonen, Lyssnade på hjärtat, men hitta inga fel på honom. Men när han fick höra att han druckit vatten från en gammalt element där det även fanns diskmedel, så drog han slutsattsen att Theo fått i sig någon som han inte skulle fått... och att han fick jätte ont i magen... Det var tydligen normalt att en hund reagerade så om dom fick jätte ont någonstans.

Vi skulle vatt iväg och fiskat igårkväll, men fick hoppa det, vi hade en lugn hemmakväll istället. För Theos skull, för han var rätt hängig på kvällen. Men det e ju inte så konstigt... Efter en sån jobbig upplevelse.

de var en av dom värsta dagarna i mitt liv, var så rädd och tårarna bara rann på mig.... Men de e skönt att det sluta lyckligt i alla fall, Theo e sig själv igen, lite slö bara, men det e inte så konstigt....





Visst e det fint? :D                Rosa Rosa.. :D                    Till och med Rosa rulle... :D
              



Så ikväll ska ja förhoppningsvis fiska... :D Tack min älskling för mitt första fiskespö.. :D

Ha en underbar dag.. // Tess          


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Theresé Lindholm

Hemma hos Mig

RSS 2.0