Grr...

Har ju glömt och berätta för er om Bocken vi hitta häromdagen när vi var ute och gick med hundarna!

Kom gåendes mot glänninge och jag får syn på ett rådjur som stod mitt på gång banan! Vi kopplar hundarna och börja gå mot det, i normala fall springer ju djuret iväg! Vi kom närmre och närmre, började väsnas å så , men det stod ändå kvar!?
Dacke var ju helt tokig, skällde drog som bara den! Jonna kunde gå fram och peta på bocken, vi förstod att något var fel och ringde 114 14... Tog en jädra tid innan vi kom i kontakt med en eftersöks jägare i trakten! 

Helt plötsligt så ville bocken gå iväg och då vek benen sig och den ramla ihop i en hög! Blödig och bölig som ja e får ja panik och går där ifrån! Stackars djur, som den lider!! Usch...

Till slut kom jägaren dit och tog beslutet att göra slut på dens lidande! Något var väldigt fel på den och han trodde inte den skulle återhämta sig! 

Där var inga synliga tecken på den alls, den kunde ha fått en knäpp i huvudet eller så kan den ha blivit påkörd! 

Å jag hoppas inte att det var det sistnämnda!! Man är skyldig att ringa och anmäla när man kört på ett djur och stanna på plats till en eftersöks jägare är på plats!  
Vet att det finns många som struntar i det, blir där ingen skada på ens egna bil, så kör dom vidare och djuret får lida!! Fyy vad arg jag blir på sånt!

Men som sagt, vad som hänt denna bock vet vi inte! Fanns ju som sagt inga synliga skador på den!

Den har det mycket bättre nu och jag är glad att ja kunde hjälpa till!!



Kommentarer
Anonym

Sv: nej jag har inte vart sån :p

2011-08-20 @ 19:13:48
URL: http://sofiehammarberg.blogg.se/
Evelina

Hejsan

Vill bara tipsa om att jag just nu har en tävling i bloggen där du kan vinna ett vackert smycke från oxxo,

http://evelinasjavlablogg.blogg.se/2011/august/tavling-vinn-smycke-fran-oxxo-till-varde-av.html

Hoppas du får en fin dag

2011-08-21 @ 09:49:46
URL: http://evelinasjavlablogg.blogg.se/
ABSOLUTE ELIN

otroligt fin blogg!

2011-08-21 @ 18:33:47
URL: http://absoluteelin.myshowroom.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Theresé Lindholm

Hemma hos Mig

RSS 2.0