Tänka positivt????

Idag hade vi möte på jobbet och det kom fram att där kanske inte finns jobb te mig från fenruari och farmåt.... Givetvis fick jag panik och börja tänka negativt. Jag FUNKAR så!!!!! Men jag behöver det, jag behöver få det ur kroppen! Jag försökte att le å ändå och se glad ut på jobbet, för jag vet att vissa har svårt för det och ber mig tänka positivt, men om ja inte få ur det ur kroppen, så "lagras" det bara och det blir värre senare... (om det händer någe annat tråkigt då)!
Men det brukar bara vara några timmar, högst en dag, sen ser jag det med andra ögon och kan tänka positivt! Det är ju inte det att ja inte kommer ha jobb, för det finns det alltid i vården, men frågan är var och om ja kommer trivas med det? Men det tar jag längre fram! Men nu ikväll fick ja ett mess av min kollega och det visa sig att februari löser det sig, så det blir inte förrän i mars jag blir omplacerad! Så ja hinner förbereda mig nu... :) Så det känns ok...

Jocke ligger bakom mig och kollar på ultimate fighting! För det första tycket jag att det e en fruktansvärd "sport"!!!!! Men det han glor på är hundra gånger värre! Det är bara barn, som slåss, dom kan kankse vara 10-12 år! Visst dom får inte slå eller sparka mot huvudet! Men hallå, dom e barn, vad lär dom sig!!!! Enligt min mening borde det inte få vara lagligt!

Imon e det jobb igen! Och en dag närmre fredag! :) E ledig i helgen... ska bli skönt! Å nu e det dax för sängen....

Bara så ni vet, ja ser det positivare nu, ja har fått det ur mig! :) Så imon börja nya tag igen! 

Kram på er // Tess


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Theresé Lindholm

Hemma hos Mig

RSS 2.0