Dödstraff / Dunindustrin / Arbetslösheten i Sverige ????!!

Dödstraff:

Jag och Kusin Moja satt i telefon för ett tag sen och diskuterade dödstraff, Även Moja har lagt in ett inlägg om detta! Jag tycker helt klart att dödstraff ska finnas, MEN, det får INTE finnas något som helst frågetecken i fallet, Om alla bevis som finns måste pekar till 100 % mot personen, så visst då ska dödstraff finnas, Det ska speciellt finnas i fall som pedofiler, mördare, våldtäcktsmän o.s.v. Men alla bevis ska till 100 % rikta sig mot personen i fråga och inga frågetecken ska finnas! För tänk själv att vara på fel plats vid fel tillfälle!! Å bli anklagad för något man inte gjort! Fy va hemskt!
Va tycker ni?

Dunindustrin:

Usch och fy! Jag hoppas innerligt att det där blir förbjudet! Ja menar, Djurplågeri, jag såg tyvärr inte pogrammet om det, utan jag såg det bara lite snabbt på nyheterna! Men som dom skrek, man riktigt hörde hur rädda och hur ont det gjorde på dom! Det är ju lika hemst som med pälsindustrin, hur kan man flå djur levande???? Eller plocka fåglar levande??? Tänk själva att få håret bortryckt från kroppen... Nä blir så upprörd/förbannad.. Grrrr

Arbetslösheten i Sverige:

Hur ska man överleva i dagens läge? Finns det någon som vet?? Imorgon börjar jockes arbetslöshet! Men vi kommer i alla fall överleva detta, för ja har mitt jobb kvar!
Jag tror som Kusin Moja, att det bara kommer bli värre, flera kommer vara arbetslösa, flera kommer att få söka bidrag, för pengar måste man ju ha för att överleva, eller kommer vårat samhälle gå tillbaka som det var förr?
Jag hoppas att lågkonjukturen snart är över, att ekonimin rättar till sig! För om det fortsätter såär snart nästan alla arbetslösa....


Suck, Suck, Suck!!   // Tess



Kommentarer
Maria

Riktigt bra inlägg Tess...=D

2009-02-02 @ 14:23:53
URL: http://marialindholm.blogg.se/
johanna

Tja.. om du kan tänka dig att döda någon som har dödat eller våldtagit någon annan så sure. Jag skulle aldrig döda en människa. :)

2009-02-02 @ 20:08:13
URL: http://johannafoto.blogg.se/
Maria

Det handlar juh inte om o döda folk till höger o vänster...! Om nån våldtar dej hade inte du velat att han/hon skulle dö då?

2009-02-02 @ 20:20:21
Tess

på rättvisans väg då... Så klart! :)

2009-02-02 @ 20:21:27
URL: http://isset.blogg.se/
Johanna

Men någon ska tydligen döda dem som får dödsstraff. Då är alltså dom inte bättre själva, och då måste dom också dödas? :O .. då kommer ju människan dö ut!

2009-02-02 @ 20:40:22
URL: http://johannafoto.blogg.se/
Johanna

Ja. det vet jag. men jag undrar bara, vem ska döda dom här människorna, om inte du ska göra det, vem ska då göra det? Dom kan ju inte bara självdö?

2009-02-03 @ 13:11:32
URL: http://johannafoto.blogg.se/
Johanna

Jo. Jag vet vad dödsstraff är. Men jag funderar över hur du tänker när du tycker att vissa ska ha rätt att döda andra människor. Dvs. de som är utbildade. Jag skulle iaf aldrig kunna göra det. Lite moral.

2009-02-03 @ 15:51:41
URL: http://johannafoto.blogg.se/
Maria

De som ska döda är juh utbildade... det kommer juh bli deras jobb... det är juh inte direkt så att de kommer döda för att de ät kul...!! Anledningen är juh att den som ska avrättas har gjort nåt fel...! Den som dödar honom/henne gör juh bara sitt jobb...! Ska vi döda folk för att de gör sitt jobb då eller..!!?

2009-02-03 @ 16:17:14
URL: http://marialindholm.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Theresé Lindholm

Hemma hos Mig

RSS 2.0